KIDERÜLT: KEVESEBBET FACEBOOKOZTUNK 2018-BAN

Miért veszít népszerűségéből a Facebook? És miért tarol az Insta? Egy kutatás kimutatta: így neteztek az emberek 2018-ban! Azt vizsgálták, hogy ki mennyit használja a Facebookot, az Instragramot vagy éppen a WhatsAppot. Megállapították, hogy drámai mértékben változtak a szokások. Az eredményeket mi is elemezzük!
 

 
[ 1. ] Kevesebbet neteznek

2018-ban kevesebben használták a közösségi médiát általában, mint a korábbi években. Ez azért is érdekes adat, mert 2018-ig évente 3-5 százalékkal nőtt a közösségi média használata. Vagyis 2017-ben csúcsot döntöttek a plaformok, 2018-ra viszont az emberek kicsit megunták és visszavettek. Ebben persze az is benne lehet, hogy a fiatalok ma már inkább az üzenetküldő platformokat használják: WhatsApp, Facebook Messenger, Snapchat. 

 

[ 2. ] Zuhan a Facebook

A legnagyobb platform népszerűsége nagyot csökkent! 2017-ben még a válaszadók 67%-a mondta azt, hogy használja a Facebookot. Ez az arány 62%-ra apadt. A fiataloknál ennél is durvább a csökkenés: a 12-34 korosztályában 15%-kal csökkent a Facebook felhasználói bázisa 2018-ban

 

[ 3. ] Csökken a Twitter

 

A Twitter fennállása óta 2018 volt az első év, amikor csökkent a felhasználók száma és aktivitása. A minta a Facebookét követi: 2016-ban és 2017-ben még növekedtek, de 2018-ban már csökkentek. Az adatok alapján a 12 évnél idősebb amerikaiak 21 százaléka használja a Twittert ez a hatodik legnépszerűbb közösségi platform az Egyesült Államokban.

 

[ 4. ] Tarol az Instagram

A fotóalapú platformok egyre népszerűbbek. 2017-ben a fiatalok 19%-ának a Snapchat, 18%-nak pedig az Instagram volt a kedvene. 2018-ra jött a nagy ugrás: Snapchat 29%, Instagram 22%. Vagyis miközben a fiatalok körében a Facebook egyre kevésbé népszerű, egyre többen használják azokat az alkalmazásokat, amelyek fotóalapúak. Minél fiatalabb egy felhasználó, annál inkább kommunikál képekkel!
 


[ 5. ] A fotó mindent visz!

 

Mindezekből következik, hogy tarol a fotóalapú közösségi média, vagyis a képek és a videók több embert érdekelnek, mint a szövegek. Persze az összes platformon lehet képeket posztolni, de csak három van, ami szinte erre épül: az Instagram, a Snapchat és a Pinterest. Talán nem véletlen, hogy éppen ez az a három platform, amely növekedni tutott 2018-ban. Eközben a szöveges platformokat kevesebben használják!

 


F. Takács István
viselkedéselemző | vezető coach

 

A cikk az Edison Research és a Triton Digital kutatása alapján készült. 

 

 

#f2fcoaching #f2fstudio #businesscoach #lifecoach #business #businesscoaching #karrier #tanácsadás #generáció #facebook #instagram #online #social #viselkedéselemző #terápia #terapeuta #pszichológia #párkapcsolat #viselkedés 

Please reload

TARTALOM 

Please reload

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • YouTube - Black Circle
  • LinkedIn - Black Circle
  • Blogger - Black Circle
  • SoundCloud - Black Circle

WEBJOGOK 

Az [F2F] weben és blogon

csak jogtiszta vagy saját
fotókat publikálunk.

KÖZÖSSÉGI MÉDIA 

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • YouTube - Black Circle
  • LinkedIn - Black Circle
  • Blogger - Black Circle
  • SoundCloud - Black Circle

#f2fcoaching   #f2fstudio